2018(e)ko apirilaren 3(a), asteartea

Treking Salkantay------5 egun---------MACHU PICCHU!!

Kaixo lagunak!! Zer moduz? Hemen gaude berriro! Oraingo honetan egin dugun abentura polit bat kontatu nahi dizuegu! Salkantay Treking-a! Laburbilduz, 5 egun oinez Machu Picchura iristeko.

Hurrengo lerroetan azalduko dizuegu egun horietan egindakoa eta bizi izandakoa! Baina aurreratzen dizuegu, izugarri gustatu zaigu!!!

Hola coleguis!! Como estáis? Aquí estamos otra vez, y queremos contaros una aventura super guay que hemos vivido en los últimos das! El Treking de Salkantay! Resumiendo, 5 das de caminatas hasta llegar a Machu Picchu.
Hasi aurretik dena antolatzen
En las próximas lineas os contaremos lo vivido esos días, pero ya os lo adelantamos, nos ha encantado!!!!

Inti team

1.Eguna-Primer dia

Gure hosteletik hartu gintuzten eta 2 ordu inguru egin genituen kotxez Mollepatara. Han gosaldu genuen eta prestatu ginen gure ibilaldia hasteko. Talde polita elkartu ginen, 20 lagun inguru. Gure izena," Inti team!" Inti quechuaz eguzkia esan nahi du, Inken jainko garrantzitsu bat. Oinez hasi ginen eta Soraypampara iritsi ginenean, han bazkaldu genuen. Hori ere izango zen gure gau hortako kanpamendua. Bazkaldu ostean Humantay lakura igo ginen oinez, lekua zoragarria baina nahiko gogorra egia esan, ordu luze bat gora, gora, gora.... eta altueran gainera! Altueran dena da askoz gogorragoa!!
Laguna huamantay
Lakutik jeitsi ginenean, indarrak hartzeko merienda bat eman ziguten, eta jarraian afaria!
Zortzietarako denak ginen ohean txintxo txintxo...baina zer gehiago egin genezaken? Nekatuak ginen eta kalean -10º egiten zituen!!!

Nos recogieron del hostel y nos llevaron como 2 horas en coche hasta Mollepata. Allí desayunamos y nos preparamos para empezar la caminata. Nos juntamos en un grupo muy guay, eramos 20 y nos nombraron como "Inti team!" Inti en Quechua quiere decir sol, uno de los grandes dioses de los Incas. Anduvimos hasta Soraypampa, donde nos dieron de comer. Después de comer subimos a la laguna de Humantay, un sitio espectacular pero bastante duro ya que era más de una hora solo hacia arriba, y ya sabéis, en altura todo cuesta mucho más!
Ahí abajo dormimos
Cuando bajamos de la laguna nos tenían preparada una merienda y enseguida nos sacaron también la cena.
Para las 20.00 ya estábamos todos y todas formales en la caminta, pero, ¿qué más podíamos hacer? Estábamos cansadas y además hacia -10º en la calle!!!!

2. Eguna - Segundo dia

Soraypampan esnatu ginen, gosaldu genuen eta ibilaldia hasteko prestatu ginen! Egun gogorra genuen aurretik eta bagenekien! Lehenengo lau orduak goraka izan ziren, 3.800metrotik 4.600metrotara igo ginen! Salkantay mendi bat da, gu mendi honen magaletik pasa ginen eta mendiaren kriston bistak zeuden!
4.600 metrotik 2.900metrora iritsi behar ginen gure egun hortako kanpamendura iristeko. Imajinatu zelako jeitsiera potentea! Baina lortu genuen! Eta kanpamendura iritsi ginen 22km ibili ondoren. Afaldu,  jendearekin hitz egin, taldea gehiago ezagutu... eta ohera joan ginen!

Paso salkantay

Ekipazoo! Lortu dugu!

Nos despertamos en Soraypampa, desayunamos y nos preparamos para la caminata. Teníamos un duro día por delante y lo sabíamos! Las primeras 4 horas eran de ascenso de los 3.800metros a los 4.600. Salkantay es un monte muy alto y nosotras pasamos por las faldas de este, disfrutando de unas vistas espectaculares.
Para llegar a nuestro campamento de ese día sabíamos descender de los 4.600metros en los que estábamos hasta los 2.900metros, imaginaros que bajada tan potente! Pero lo conseguimos! Llegamos a el campamento con 22km andados durante ese día, cenamos, hablamos con la gente del grupo para conocernos un poco mejor....y a la cama!

Campamento 2

3. Eguna - Tercer día

Beti bezala esnatu, gosaldu eta abiatu ginen. Egun horretan paisaia guztiz aldatzen zen. Oihanetik hurbilago ginen, han "ceja a de selva" deitzen dutena, eta argazkietan ikusi dezakezuen bezala, bai eguraldia eta bai inguratzen gintuen ezberdina zen. Oso ibilaldi lasaia izan zen, 15km inguru egin genituen baina nahiko laua zen dena.
Bazkari super goxoa jarri ziguten indarrak hartzeko, eta bertan zuten kafe plantazio bat erakutsi ziguten. Kafea nola egiten zuten azaldu ziguten eta kata txiki bat egin genuen.
Arratsaldean kanpamendura iritsi ginen eta Santa Teresako termetara joateko prestatu ginen! Hori bai plazerra! Hiru egun oinez egin eta gero, hiru egun dutxatu gabe egon eta gero....termak! Ze gustora!
Kanpamendura bueltatu ginenean afaldu genuen eta jai moduko bat egin genuen suaren inguruan garagardo batzuk edaten. Super gustora ginen denak!

Cena de selva

Otro día más, nos levantamos, desayunamos y comenzamos la ruta. Este día el paisaje cambiaba por completo. Ya estábamos más cerca de la selva, como aquí lo llaman, cena de selva. Como podéis ver en las fotos cambio muchísimo el clima y todo lo que nos rodeaba.
Fue una caminata bastante tranquila. Mantuvimos durante 15km más o menos, pero era todo bastante llano. Nos prepararon una comida super buena para recuperar fuerzas, y después de comer nos enseñaron una plantación de café que tenían allí mismo, nos mostraron el proceso del café y nos dieron a probar.
Por la tarde llegamos al campamento de Santa Teresa y nos preparamos para ir a las termas. Eso sí que fue una gozada! Después de tres días de caminata y tres días también sin ducharnos, unas termas de agua caliente era lo mejor que nos podía pasar!
Volvimos al campamento, cenamos y nos prepararon una especie de fiesta alrededor de una hoguera. Nos tomamos unas cervezas y estuvimos super a gusto!

Cocalmayo

Que gusto primerabducha

4.eguna - Cuarto dia

4. egunean garbi garbi esnatu ginen, egunero bezala gosaldu, baina gero ez ginen oinez hasi. Santa Teresatik hurbil tirolina egiteko parke bat dago, eta taldearen erdia hara joan ginen. Benetan gomendagarria! 4 tirolina egin genituen, azpian ibaia, palmondoak, oihan sarrerako landareei genuela. Gainera, posizio ezberdinetan botatzen ahal ginen, azkenekoa superman bezala hegan.
Tirolina ondoren Hidroelektrikara joan ginen autobusez, 10 eta ordu bat gutxi gora behera, bertan talde osoarekin elkartu eta bazkaldu genuen. Gero motxilak hartu eta Aguascalienteserantz abiatu ginen oinez, hortik igotzen da Machu Picchura. Bidea oinez 3 ordu izan ziren, trenbidearen ertzetik, oso polita eta laua. Blai iritsi ginen bertara, baina lagunartean gindoazenean atsegina izan zen. Hostalera iritsi, dutxa, afaldu eta berehala guatzera, hurrengo goizean 3.30etan jeiki behar genuela.

El cuarto día nos levantamos limpias, motxila, desayunar, y ese día tuvimos un plan alternativo, cerca de Santa Teresa hay un lugar para hacer tirolina, y la mitad del grupo o así nos animamos. 4 tirolina que sobrevuelan un paisaje de película, el río, palmeras, vegetación... Nos pareció de muy buena calidad, y además la última la hicimos boca abajo al estilo Superman, amazing! (Vertikal zipline)
Después de la tirolina fuimos hasta Hidroeléctrica en bus (10 soles, una hora), nos juntamos con el resto del grupo y comimos. Despues mochila y fuimos andando hasta Aguascalientes, que es el pueblo de donde se sube a Machu Picchu. El camino fueron 3 horas, llano y super bonito por el paisaje y la vegetacion. Llegamos a nuestro destino caladas, pero el camino lo disfrutamos mucho con la gente del grupo. Encontrar el hotel, ducha, cenar, y prontito a la cama, que a la mañana siguiente teníamos que levantarnos a las 3.30!

Raquel eta Iwonarekin

5. Eguna - quinto día

Gauez jeiki eta abiatu ginen gure helbururantz. Goizeko 5etan irekitzen da sarrera behealdean, eta hantxe ginen. Sartu eta ordu bateko ibilbidea egin behar da eskaileretan gora (edo autobusa 12 dolarretan). Frontalekin eskaileretan gora abiatu ginen hamarnaka inurri prozesioa, gogorra! Baina saria ona da. Gora iritsi ginenean beste kontrol bat pasatu eta azkenean Machu Picchura sartu ginen. Hasieran gidarekin azalpen batzuk egin genituen eta gero gure kabuz ibili ginen. Leku nahikoa da, inguratzen duen paisaia ezin da hitzez deskribatu... Inkek (inka erregeak) eraiki zuten hiri hau, eta bertan jende jakintsu eta boteretsuena bizi zen espainolak agertu arte. Machu Picchu mendia edo Huayna Picchura igotzeko aukera ere bada aurretik sarrera hartuta, baina gu ez ginen joan.
Goiz erdia eman genuen han, lasaitasun paradojiko batean ehundaka pertsonen artean. 12ak aldera berriz eskaileretatik jaitsi eta Aguascalientesen zerbait bazkaldu genuen. Bertan trena hartu eta ordu batzuetan Cuscon ginen, etxetxoan.

El quiero dia nos levantamos y salinas de noche hasia nuestro destino. A las 5 abren la entrada de abajo, y allí estábamos puntuales. Una vez pasado el control hay que subir un tramo de escaleras como una hora hasta arriba (o bus, 12$). Subimos por un caminito cientos de hormiguitas con frontales y en una hora llegamos arriba. Pasar otro control y  la ciudad Inka! Al principio hicimos un poco de visita guiada con Yang, nuestro guía, y luego a nuestro aire. El sitio es mágico, pero el paisaje en el que se encuentra no se puede explicar con palabras. Estuvimos media mañana por allí, en una tranquilidad paradójica entre cientos de personas. Hay la opción de subir a Machu Picchu montaña o a Huayna Picchu, pero no fuimos.
Tras un rato volvimos a bajar a Aguascalientes, comer algo y al tren. Y en unas horas estábamos ya en nuestra casita de Cusco.

Eta hala bukatu zen gure abentura! Kirola, paisaia ederrak, mundu guztiko bidelagunak, ingelesa ere praktikatu dugu... hurrengo geltokia Bolivia!

Y así terminan nuestra aventura! Paisajes de espectáculo, amigos de todo el mundo, deporte, bastante speaking en inglés... próxima parada Bolivia!

3 iruzkin:

1. Txango ederra benetan. Kirola eta kirola, forman egoteko moduan. Edurne, autengo behobian tiro bat bezala ibiliko zara!

ErantzunEzabatu
  2. Aurreko urteko marka jaistea espero dut, ez da zaila!

3. Ze oroitzapenak!!!!! Ze leku ederrak!!!! atzo bertan hortxe neola iruitzen zait jajajajajajaja Earki zabiltzate!! Beize jun nahi det!!!! Orain Bolivia... disfrutatu eta zorte on!! besarkada bana Goierri aldetik!!!